مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 14:252022-01-17سياسي

فارس من| پیگیری ها به نتیجه نشست/ پایانی بر کابوس غارت صید ترال


بعد از گذشت دو سال از شروع اعتراضات جدی به انجام صید ترال مخرب صنعتی در دریای عمان و خلیج فارس، رییس جمهور بر ضرورت ساماندهی صیادی و ممنوعیت صید ترال صنعتی تاکید کرد تا غارت ذخایر آبزی متوقف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی بعد از ظهر جمعه در پایان سفر به هرمزگان درباره ضرورت ساماندهی وضع صیادی در آب های خلیج فارس گفت: صید ترال به شکلی که به آبزیان، دریا و صیادی سنتی آسیب بزند، ممنوع می شود و صیادی در دریا زیر نظر شیلات به صورت قانونی و نظام مند صورت می گیرد.

این دستور رییس جمهور را می توان پایانی بر یک دهه صید غیرمجاز ترال با تخلف برشمرد که ذخایر آبزی خلیج فارس و دریایی عمان را به شدت کاهش داده و محیط زیست دریایی منطقه به شدت آسیب دید و معیشت صیادان محلی سواحل جنوب به دلیل کاهش شدید میزان صید، به خطر افتاده است.

ذخایر آبزی در خلیج فارس و دریای مکران با صدور بی ضابطه و گسترده مجوز صید ترال که عمدتا به نام صید فانوس ماهیان رخ می داد، روند نابودی ذخایر آبزی و تخریب محیط زیست دریایی را به طور فزاینده ای تشدید کرد.

بیش از 100 کشتی ترالر تحت عنوان کشتی های صید فانوس ماهی به صورت آزادانه بستر دریا را شخم زدند به طوری که عملا محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان به طور کاملا رها شده و با کمترین نظارت در اختی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| پیگیری ها به نتیجه نشست/ پایانی بر کابوس غارت صید ترال

فارس من| پیگیری ها به نتیجه نشست/ پایانی بر کابوس غارت صید ترال